تله ای به نام موفقیت

تله ای به نام موفقیت | معنی واقعی پیشرفت و موفقیت چیست؟!

در این مقاله بزرگ ترین تله موفقیت را به شما معرفی می کنم! تله ای به نام موفقیت! بگذارید موضوع را با یک اتفاق خنده دار و آشنا شروع کنم. چند وقت پیش یک پست داخل اینستاگرام دیدم. درباره این بود: (چرا ازدواج نکنیم!) خود این حرف هزاران حرف درش هست که بماند ! اما یکی از کامنتابیشتر از خود پست توجه من رو جلب کرد. نوشته بود: (هرگز ازدواج نکنید. اگر هم خواستید ازدواج کنید، هرگز بچه دار نشید، تا جلوی پیشرفتتون گرفته نشه!!!)

اول اینکه من نویسنده، خودم مثال نقض این حرف هستم. چون الان که دارم می نویسم سه تا بچه دارم! بگذریم. بریم معنی حقیقی موفقیت و پیشرفت را بدانیم. و ببینیم (تله ای به نام موفقیت) در واقع چیست.

معنی پیشرفت و موفقیت

پیشرفت یعنی: ( هر گاه در مسیر هدف به رفتار های گذشته خود نگاه می کنی، برایت خنده دار به نظر برسد.)

یعنی در زمینه ای که برای آن در حال تلاش هستی هر زمان به گذشته ات نگاه کنی به افکار رفتار و تصمیمات گذشته ات بخندی و بدانی که از مثلا یک ماه قبلت بهتر شدی.

موفقیت یعنی: (به هدف های کوچک و بزرگ تعریف شده در ذهنت برسی)

پیشرفت در مسیر هدف سنجیده می شود و موفقیت رسیدن به یک هدف است.

توجه داشته باشید خیلی اوقات شما موفق هستید؛ اما موفق شناخته نمی شوید؛ چون هدف شما برای دیگران ارزشمند نیست!

پس به یک کلمه رسیدیم: {هدف} مشکل اصلی ما در تفسیر کلمه هدف است.

معنی هدف

بعدا مقاله کاملی درباره هدف گذاری خواهم نوشت. هدف: ( مقصدی تعریف شده است که برای رسیدن به آن باید تلاش کرد. توجه داشته باشید هدف نباید دم دستی باشد هدف باید نیازمند تلاش و دارای چالش باشد.

هدف هر کس چگونه تعیین می شود؟

حالا با این مقدمه فیلم زیر را ببینید.

مغز ما دنبال چیزی می گردد که روی آن تمرکز کرده ایو انسان روی چه چیزی تمرکز می کند ؟ {هدف}

هر انسان هدف خودش رو بر چه اساسی تعیین می کنه براساس رسالت یا ارزش ها

مثلا شخصی که پول و ثروت ارزش اون شخص باشه {روش کسب درآمد موفقیت شغلی یا ارتقا شغلی} میشه هدفش.

یا شخصی که خانواده ارزشش باشه هدف رو بر اساس ارتقای خانواده تعیین می کنه.

کسی که علم ارزشش شد هدف هاش ارتقا های علمی میشه.

اینجا من لازم می بینم مقاله علم بهتر است یا ثروت رو پیشنهاد کنم.

آیا انسان می تونه مجموعه ای از ارزش داشته باشه؟ بله ارزش ها اگر در تضاد هم نباشند به تعداد بی نهایت قابل انتخاب است. ارزش ممکن است دینی و غیر دینی باشد. اما ارزش با ارزش آن است که بر پایه عقل و دین باشد. بگذریم.

هدف چطور؟ هدف یکی یا نهایتا دو تاست و اگر تعداد اهداف زیاد شد انسان مجبور می شود هدفی را فدای دیگری کند. و حتی بین همون دو تای اول هم یقینا یکی اولویت بالاتری داره.

انسان فقط یک هدف داره و بقیه اقدام یا ریز اقدام محسوب میشه. مثلا هدف من کسب و کار جدیده خانوادم چی در حد اقدام مثلا یک کلاس اموزش مهارت های زندگی کافیه

ولی یکی هدفش اینه که خانواده رو ارتقا بده و رسیدگی درست و حسابی به زندگی خانوادگیش داشته باشه پس تا اطلاع ثانوی ارتقا شغلی ممنوع.

بقیه مباحث هدف گذاری باشه در مقالات بعدی

حالا ببینیم احتمالا ارزش اون آدم چی بوده؟

کسی که می گوید همسر و فرزند مانع هستند احتمالا هدفش یا مالی هست یا علمی یا هردو. در هر صورت می تونه با وجود همسر و فرزند هم به سمت هدفش بره. ممکنه کمی تاخیر پیدا کنه اما بالاخره می تونه به هدفش برسه. پس ارزش اصلی این آدم {راحت طلبی} هست. و راحت طلبی خودش بزرگترین دشمن پیشرفت هست. متوجه دور باطل شدید؟ 🙂

عاقبت دشمنی با خود

ببینید فطرت انسان ذاتا بدنبال همسر و فرزند هست. هم حضورشون رو دوست داره و هم به وجودشون نیاز داره.

کسی که پا روی فطرت خودش بگذارد؛ اولا دنبال پیشرفت نیست بلکه دنبال راحت طلبی هست؛ دومااین آدم حتی اگر پولدار دکتر یاهر کس دیگری بشود (یعنی به هر موفقیتی برسد) باز هم آرامش را بدست نمی آورد. چون کسی که پا روی فطرت خودش بگذارد. آسیب جدی به خودش وارد می کند و در نتیجه با هیچ چیز آرام نخواهد گرفت.

تله موفقیت چیست؟

به نظر من بزرگترین تله ی (مانع) موفقیت {تله ای به نام موفقیت} هست. همان موفقیتی که در آن خودت را نادیده بگیری انسان های دیگر را نادیده بگیری تا فقط به مقبولیت مردمی برسی. 🙁

گول کسانی رو نخورید که موفقیت رو فقط مالی یا در بهترین حالت علمی اونم فقط از نوع دانشگاهی می بینند. دنبال چیزی بروید که دوستش دارید. اگر هدفتان درست باشد حتی اگر به آن نرسید باز هم موفق هستید.

راستی یک نکته دیگر اینکه جهان خلق شده تا برده ما باشد با کار های اشتباهمان کاری نکنیم که برده جهان شویم.

این مطلب یکم بیشتر از این توضیح می طلبید اما خواستم مختصر و مفید بنویسم

این مقالات مکمل را بخوانید:

چرا خدا انسان را آفرید

تو برده جهان هستی، یا جهان برده تو است؟

یک دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل منتشر نمیشود