خوردنی را باید خورد؟! درس سبک زندگی زیبا از صفت لیاقت!

خوردنی را باید خورد؟! درس سبک زندگی زیبا از صفت لیاقت!

خوردنی را باید خورد؟! درس سبک زندگی زیبا از صفت لیاقت!

من ماهورم کلاس یازدهم! تا چند روز دیگر اسباب کشی داریم. وقتی داشتیم وسایل را جمع می کردیم به درس جالبی برخوردم! درسی زیبا برای زندگی از صفت لیاقت!

درسی زیبا برای زندگی از صفت لیاقت !

مامان داره غذا می پزه. من و بابا و امیرم (داداش دوقلوم) داریم ظرفا رو جمع می کنیم و می چینیم داخل کارتن روی کارتن ظرفا می نویسیم شکستنی! ما مشغول کاریم اما حسنا یسنا و رضا (خواهر برادر کوچکترمون) مشغول بدو بدو بازی هستند. امیر هم که همیشه از زیر کار در میرود، شده مسئول داد زدن سر بچه های بیچاره. :))

من به امیر میگم: ول کن بچه ها را بگذار بازی کنند، بیا به ما کمک کن. شکستنی مال شکستن است! بالاخره او هم به جمع ما اضافه شد. 🙂

مامان از آشپزخانه داد می زند: کی گفته شکستنی مال شکستنه؟ پس واسه چی روی جعبه ها می نویسیم شکستنی؟ واسه اینکه بشکنن!

راستی حرف جالبی زد مامان (مگه ما می خواهیم این ها بشکنه که نوشتیم شکستنی؟ یاد کتاب فارسی افتادم. جمع مصدر با (ی) می شود صفت لیاقت. مثل خوردنی: (چیزی که لیاقت خورده شدن دارد!) خوردنی را باید خورد. پس چرا شکستنی لیاقت شکسته شدن ندارد؟

بعد از ناهار رفتم سراغ لباس هایم، هنوز ذهنم درگیر صفت لیاقت بود. تا اینکه چشمم افتاد به چند لباس قشنگم .همان لباس هایی که همیشه می گفتم ، باید در مهمونی این ها را بپوشم. اما هیچ وقت نپوشیدم. 🙁 حتی در مهمانی!

با خودم گفتم: این ها پوشیدنی ترین لباس هایم بودند. اما هیچ وقت لیاقت پوشیدن پیدا نکردند!

حالا فهمیدم !

این ما هستیم که سخت می گیریم! همینطور که لباس هایی که دوستش داریم نمی پوشیم، ظرفی را که دوستش داریم استفاده نمی کنیم! ما لیاقت وسایل را فراموش کردیم. آری حتی ظرف ها لایق شکسته شدن هستند! درست است که نباید از قصد آن ها را بشکنیم، اما بالاخره روزی می شکنند. همچنین بچه ها لایق بازی کردن هستند.

شکستنی میشکند! همانطور که عمر انسان رفتنی است! رفتنی میرود! جلو گذر عمر و زندگی را نمی توان گرفت. پس مراقب باشید لحظات زندگی هدر نرود! زندگی لذت بردنی است. لیاقت دارد از آن استفاده کنی و لذتش را ببری! مراقب لذت های نبرده ات باش!

اگر از این مطلب خوشتون اومد مطالب مشابه را بخوانید.

چرا خدا انسان را آفرید ؟

می دونستی شیطان یک بلور ساز حرفه ای هست؟

می دونستی باور چقدر قدرت دارد؟ اثبات قدرت باور با پیاز!

یک دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل منتشر نمیشود