پیشنهاد نقد و بررسی انیمیشن کافه لوبیا

به نظر شما کافه لوبیا خوب است یا بد؟ در این مطلب به نقد و بررسی انیمیشن کافه لوبیا می پردازیم. و درباره پیام های خوب و بد این انیمیشن باهمدیگر صحبت می کنیم. اگر شما هم دوست دارید این انیمیشن را برای کودکانتان بگذارید یا خودتان ببینید؛ حتما تا آخر این مطلب با هم همراه باشید.

به نظر من این یکی از زیبا ترین کارتون ها برای یاد دادن اهمیت آشپزی، دوستی و همکاری است. همچنین پیام هایی مثل آغاز دوباره پس از شکست روحیه همکاری نه مدریت و امر و نهی و.. در آن نهفته شده که من شدیدا عاشقشم.

کره ی لوبیا تو کافه لوبیا! چوب جادوییش که می گرده یهو شیرینی میشه پیدا؛ با دوستاش کار می کنه پر جادوئه اینجا تو کافه لوبیا ؛ اسموفی سالاد کیک و پای همه عالی شدن تو هم می خوای؟ کره ی لوبیا تو کافه لوبیا!

این تیتراژ شروع فیلم هست که من خیلی ازش خوشم اومده.

معرفی افراد داخل انیمیشن کافه لوبیا :

  • کره لوبیا: مدیر و بهترین آشپز مجموعه
  • جینگیلی: خواهر کوچک کره لوبیا مسئول تزیینات و کلا کارای جینگیلی
  • پاپی: آشپز اصلی مجموعه
  • دازل: صندوق دار و کمک آشپز
  • جاسپر: مسئول خرید و پست و…
  • خانم مربا:صاحب کافه رقیب
  • گیج و ویج:کارمندان خانم مربا

نقد و بررسی کافه لوبیا نکات مثبت:

1.نوع همکاری آن ها رهبری و شراکت است نه مدیر و کارمند:

در ظاهر کره لوبیا مدریت می کند اما در کنار هم و بدون بالا و پایین رده بودن کار می کنند و گاهی هم بقیه تصمیم می گیرند . حتی خود کره لوبیا هم آشپزی می کند و گاهی هم پاپی یا دازل امر می کنند. یعنی کسی رییس یا زیر دست نیست. این شیوه همکاری همون شیوه کار تشکیلاتی هست که رهبری و استاد پناهیان و… به آن اسرار دارند

2. شغل خود را صرفا منبع درآمد نمی دانند:

رسیده دوباره وقت آشپزی تو یخچال چی داری چی میخوای بپزی یک کاسه دوستی و یک قاشق از عشق قاطیش بکن حالا با هم بکن حلش با هم ما همش هی می سازیم و می پزیم و جز این هرگز آآآآ آشپزی یعنی عشق

این شعر معروفشون موقع آشپزی هست که تاثیر عالی تو روحیه دخترا می گذارد. و در کل عاشقانه کار کردن رو در کودک نهادینه می کند.

3. رقیب وجود نداره رفیق وجود داره:

در بسیاری از قسمت های انیمیشن کافه لوبیا خانم مربا علیه کره لوبیا فعالیت هایی انجام می دهد؛ اما کره لوبیا و دوستانش نتنها اهمیت نمی دهند؛ بلکه او را به مهمانی دعوت می کنند و از او پذیرایی می کنند. در واقع خودشان را به نفهمی می زنند!

4.در کافه لوبیا کار نشد نداره:

به عقیده کره لوبیا و دوستاش کار نشد نداره! بار ها پیش اومده که یک اشتباه یک کم و کسری پیش اومده و کار خراب شده؛ اما تسلیم نشدن و دوباره شروع کردن یا با اندکی تغییر کار با کیفیتی ایجاد کردن؛ در کافه کره لوبیا منو معنی نداره، اما هر چیزی که درست می کنند طرفدار داره! مثل: اسموفی لیمو ترش بجای اسموفی موز و هلو؛ (در قسمت سوم فصل یک) که بخاطر دسیسه خانم مربا و گیر نیومدن میوه، درست کردند.

5. اشتباه کردن عیب نداره تلاش می کنیم ما دوباره!

در نقد و بررسی کافه لوبیا به قسمت دوازدهم می رسیم. زمانی که کره لوبیا مریض شده و دوستاش به تنهایی قراره کافه رو مدریت کنن؛ اما متاسفانه سوپی که کره لوبیا پخته است می ریزه و اونها مجبور به پخت مجدد سوپ می شوند. این شعار را به کار می برند و دوباره انجامش می دهند. در کافه لوبیا از این تغییرات یکدفعه ای زیاد رخ می دهد.

6. منو نداریم نهایت خلاقیت هستیم.

اسما منو در انیمیشن وجود دارد اما در متن داستان نه! آن ها هر روز فکر می کنند چه چیزی بپزند.

7. پول در پس خلاقیت و عشق است.

این پیام در کافه لوبیا علنی هست که خلاقیت پول می آورد. خانم مربا فقط مربای گندیده دارد. اما کیفیت و خلاقیت رمز پول درآوردن کافه لوبیاست.

نکات منفی انیمیشن کافه لوبیا:

1.استفاده از جادو

جادوی همزن یکی از رموز موفقیت کره لوبیاست؛ اما در واقعیت جادو وجود ندارد. این یک تضاد بزرگ بین دنیای کارتون ها و واقعیت هاست؛ که در اکثر کارتون ها وجود دارد البته در این کارتون خیلی اثر منفی احساس نشد!

2.ریاست زن بر مرد

من کلا الان با بحث ریاست آقایان کاری ندارم. اما در این کارتون بار ها جاسپر التماس می کند که برای همکاری از او کمک بگیرند. یادم نیست کدوم قسمت بود. این به نظرم یکم با واقعیت تضاد دارد درسته کار زنانه هست پس مدیر هم باید زن باشد. اما حس حقارت جاسپر در اون قسمت یکم حال بهم زن بود. البته اون ها جاسپر رو نهی نکردن اما جاسپر می ترسید آشپزی کند!

این بحث زن یا مرد سالاری نیست بحث حس حقارت درونی هست که خیلی جالب نیست؛ چه برای زن چه برای مرد.

(مرد باید در خانه اقتدار داشته باشد اما نباید باعث حقارت زن شود! مردی که اقتدار واقعی دارد پادشاهیست که همسرش ملکه اوست؛ پس حقارت در اسلام نه برای زن معنی دارد نه برای مرد.)

3. روابط نامحرم

اینکه جاسپر به این دختر ها نامحرم هست درسته ولی به نظرم بچه خیلی فرق بین خواهر برادر و دوست پسر دوست دختر را نمی فهمد. حتی من تا الان بهش دقت نکرده بودم. 🙂

نتیجه نهایی

نکات مثبت و منفی این فیلم را دیدیم. به نظرم برای دختر ها این بهترین انیمیشنی هست که تا حالا دیدم! اما شاید برای پسر ها یکم حس منفی داشته باشد ؛ چون نقش آفرینی دختران خیلی قوی تر از جاسپر هست. اما برای اشتیاق آقا پسر ها به آشپزی بد نیست گاهی کنار دختر ها این کارتون رو ببینند.

دختر خودم اوایل از جادو و پرواز و… می گفت اما بعد مشتاق شد به کمک من در آشپزی و لوازم اسباب بازی آشپزی که این خیلی عالیه! پسرمم همش میگه آشپزی یعنی عشق♡♡♡

شما هم نظرتون رو درباره این ویدئو بنویسید.

این هم یکی از قسمت های کافه لوبیا:

https://www.aparat.com/m/cmw14

برچسب ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل منتشر نمیشود