IMG_20230706_135925_754

تفاوت iq نسل ها واقعیتی که باید به آن توجه کرد!!

تفاوت iq نسل ها واقعیتی که باید به آن توجه کرد!! در این مقاله درباره چیستی iq و هوش افراد بحث می کنیم. و اینکه تفاوت iq نسل ها چه تاثیری در روند زندگی آن ها دارد؟

هر آدمی برای بررسی مسائل مختلف 3 تا راه داره :

  • 1- دریافت آموزش. ( همون روش معلم و شاگرد خودمون👩🏻‍🏫)
  • 2- تجربه بکنه. ( مثلاً اینقدر با یک وسیله یا نرم افزا کار کنه و آزمون و خطا بکنه تا کار کردن با اون را یاد بگیره👩🏻‍💻)
  • 3- موضوع را تحلیل بکنه. ( حدس اولیه درست در مواجه اول با مسئله💁🏻‍♀️) مورد آخر همون IQ

در روش بررسی مسائل با IQ آموزش و تجربه اصلا مطرح نیست. فقط مواجه اول و حدس اول مطرح است. مورد دیگه اینکه IQ یک توانایی ژنتیکی 🧬هست؛ و به صورت اکتسابی و مهارتی خیلی کم میشه اون را افزایش داد😕. البته عوامل زیادی هست که می تونه باعث کاهش یا افزایش iq افراد بشه. ولی نمیشه منکر تفاوت iq نسل ها شد.

پس به طور خلاصه IQ یعنی قدرت تحلیل و گیرایی مطالب در لحظه 🧐

میخوای بدونی نشانه های IQ بالا چیه ؟؟ بالا بودن IQ ربطی به نمره ریاضی و فیزیک نداره. اون هایی که IQ بالایی دارند دو تا خصوصیت خیلی بارز و مشخص دارند: 1- کنجکاو هستند. ( به شدت سوال میپرسند ،در مورد هر چیزی ❓). 2- ریسک پذیر هستند.( به شدت نسبت به یک سری از مسائل واکنش مثبت نشان می دهند حتی مسائل خطرناک⚠️).
کسایی که IQ بالایی دارند به زبان ساده همیشه دنبال عقل هستند نه نقل حالا این یعنی چی؟؟ یعنی اینکه تقریباً حرف هیچکس را قبول ندارند تا زمانی که از راه علمی ثابت بشه. برای مثال گرد بودن زمین را قبول نمیکنند، مگر با استدلال های ریاضی. یا مفید بودن یک غذا برای درمان بیماری را قبول نمیکنند، مگر اینکه یک دکتر متخصص اون را بگه.
خوب واضح که حرف زدن و ارتباط برقرار کردن با همچین کسایی روش کار خودش را لازم داره. به خصوص نوجوان های این سبکی، در قدم اول پدر و مادر و … باید بدونند که این شخص بی ادب نیست فقط کنجکاو و ریسک پذیره و این نشونه IO بالا اون هست که یه محبت از طرف خداست😊.
در نسل جدید یعنی حدودا متولد های بعد از سال 1996 میلادی( از اواسط دهه 70 شمسی) ما با افزایش چشمگیر IQ مواجه هستیم. ( و کاهش EQ که در متن بعدی توضیحش میدیم😉). علت هاش میتونه افزایش تکنولوژی، امکانات، بالارفتن آگاهی های جامعه و سواد والدین، بهبود تغذیه، بهداشت ، آب و هوا و… باشه . و همین امر موجب به وجود آمدن تفاوت نسلی و شکاف بین والدین و بچه ها شده.

✔️توضیح این تفاوت نسلی با یک مثال :

پدر خانواده🧔🏻 از کار کردن با کنترل عموما 3 تا چیز بیشتر بلد نیست. ( خاموش و روشن کردن، تغییر کانال و کم و زیاد کردن صدا). اما بچه 5 ساله 👦🏻خونه همه این ها را میدونه به علاوه وصل کردن تلوزیون به اینترنت یا خواندن فلش توسط تلوزیون و… حالا چرا این طوره؟ چون پدر اهل ریسک و خطر نیست. میترسه وسیله خراب بشه یا بره داخل یک صفحه و نتونه از اون خارج بشه. اما بچه این طور نیست و همه دکمه ها را میزند تا یاد بگیرد. و همین امر میتونه زمینه اختلاف والدین و بچه ها را فراهم کنه. پس وظیفه والدین مدیریت ریسک پذیری و کنجکاوی بچه هاست و هدایت آن به سمت درست. همچنین پروش یک انسان کامل و مفید برای جامعه. که در غیر این صورت یک مخرب به جامعه تحویل می دهند🤦🏻‍♂️.

نویسنده : سیما طبیبی

مطالب مرتبط با این نوشته را بخوانید:

روزت مبارک بهترین بابای دنیا ،رهبرم سید علی (از طرف دهه هشتادی ها)

رنج تلخ رنج شیرین رنج مقدس! چگونه در مقابل رنج سرسخت شویم؟

یک دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل منتشر نمیشود