قدرت باور و تلقین

قدرت باور و تلقین را با شمع گوش بشناسید.

می خواهم داستانی واقعی که چند روز پیش برایم اتفاق افتاد برای شما تعریف کنم. مدتی بود هم گوش من و هم شوهرم درد می کرد. و مادر شوهرم این را می دانست. یکبار رفتیم خونه مادر شوهرم، مادر شوهرم گفت این شمع پاکسازی گوش هست. این را می گذارم ببینید چقدر چرک و جرم از گوش شما بیرون می آورد! خلاصه…
اول شمع و طرز کارش رو ببینید، بعد بریم ادامه ماجرا را براتون بگم.


احساس سبکی و حال خوب جالبی داشتیم. خوشحال و خرسند از جرمی که از گوشمان خارج شده! حتی جرم گوش هارا تحلیل کردیم! حتی تحلیل می کردیم طرز کار این شمع چگونه است! تا اینکه مادر شوهرم متوجه شد، رنگ جرم گوش ها با رنگ شمع استفاده شده ربط دارد! شوهرم سوالش این شد چگونه جرم از داخل پنبه داخل شمع عبور می کند؟ و من سوالم این شد چرا احساس سبکی ندارم و در گوشم صدایی می آید!؟
تا اینکه این ویدئو را دیدیم و خودمان هم تست کردیم! همانقدر جرم داشت!!

این جرم نبود پارافین شمع بود.

شکست عشقی خورده بودیم.
نمی دانم واقعا این شمع کاربردی دارد یا نه. و اصلا چرا تولید شده است؟! ولی…
قصد من از تعریف این داستان اثبات قدرت باور و تلقین بود. ما برای ساعتی باور کردیم حالمان بهتر شده. و حتی احساس سبکی و حال خوب خاصی داشتیم. اگر ما هر روز صبح بگوییم حالمان خوب است؛ یا برعکس(بد است). پس از یک مدت حالمان به باورمان تغییر می کند! اگر ما باور به خوب یا بد بودن چیزی داشته باشیم، حتی اگر خلاف آن باشد ما خوب یا بد بودن آن را باور می کنیم! و نمی توانیم حقیقت را ببینیم. اگر ما هر صبح لبخند بزنیم و هر شب شکر خدا را بگوییم، به مرور می توانیم خوبی های زندگیمان را ببینیم. و اگر برعکس انجام دهیم یقینا خوبی ها را نخواهیم دید. من در مقاله(می دونستی باور چقدر قدرت دارد؟ اثبات قدرت باور با پیاز!) با پیاز این موضوع را ثابت کردم که خوب است آنرا هم بخوانید.

قدرت باور و تلقین را دیدید؟!

یک نکته قابل تامل وجود دارد و آن اینکه ما انسان ها خیلی اوقات چیز هایی را باور داریم و همینقدر اشتباه هستند! باور های حال خوب کن خوب هستند اما باید حواسمان باشد با ذهنی که اینقدر راحت اشتباه می کند دیگران را قضاوت نکنیم یا برای آن ها نسخه هایی نپیچیم که خودمان هم از آن ها مطمئن نیستیم حواسمان را به باور های غلطی که روی آن ها تعصب داریم بیشتر جمع کنیم.

چند باور غلط ما:

دانشگاه تنها راه موفقیت است!

انسان تحصیلکرده با فرهنگ است!

کسی که بچه زیاد دارد علم ندارد یا بد بخت یا عقب مانده است!

هر کس پولدار است دزد است!

دینداری فقط به سبک من درست است!

بی حجاب بی دین است!

موفقیت در پول و شهرت است! تله ای به نام موفقیت | معنی واقعی پیشرفت و موفقیت چیست؟!

و هزاران باور خطرناک و غلط دیگر…

مطالب مرتبط با این نوشته را بخوانید:

حکایت زندگی شبیه کاهو است!

جعل کن تا زمانی که بسازیش! “fake it till you make it”

زندگی یعنی بری زیر بارون نه اینکه صبر کنی طوفان تموم بشه!

برچسب ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل منتشر نمیشود