معجون-تقویت-سیستم-ایمنی

3 معجون فوق العاده و ساده برای تقویت سیستم ایمنی بدن

3 معجون فوق العاده و ساده برای تقویت سیستم ایمنی بدن

 تقویت سیستم ایمنی همیشه یکی از پرطرفدارترین موضوعات فضای مجازی در این روزهاست. اینکه از بیمارهای جدید مصون بمانید و در برابر بیماری های فصلی مقاوم باشید یک مزیت بسیار مهم است. می‌خواهیم سه معجون به شما معرفی کنیم که سیستم ایمنی شما را تقویت کند. معجون هایی که به راحتی می توانید در خانه بسازید و از آن ها بهره مند شوید. معجون تقویت سیستم ایمنی بدن

 فقط نکته ای که لازم است بدانید این است که معجون معجزه آسا وجود ندارد و هیچ دارو یا مکملی باعث تاثیر ۱۰۰ درصد نمی‌شود. اما اگر از این سه معجون به طور مداوم استفاده کنید، احتمال ابتلا به سرما خوردگی و آنفولانزا را به شدت پایین می آورید.

۱-معجون عسل و آب لیمو و زنجبیل

عسل از تاثیرگذارترین خوراکی ها بر سیستم ایمنی و کل قوای بدن است. بی شک هر معجونی که تقویت کننده بدن باشد عسل ماده اصلی آن را تشکیل میدهد.

برای پیشگیری و درمان سرما خوردگی، آنفولانزا و گرفتگی بینی و گلو می توانید از این معجون استفاده کنید.

 یک لیوان آب جوشیده 

دو قاشق غذا خوری عسل طبیعی

 یک قاشق غذا خوری آبلیمو ترجیحاً با لرد

 نصف قاشق چای خوری پودر زنجبیل

آب جوشیده را بگذارید کمی خنک شود و عسل ، آب لیمو و زنجبیل را با آن مخلوط نمایید و میل کنید.

 اگر دچار بیماری هستید و می‌خواهید بیماری سبک کرده و سریعاً بهبود پیدا کنید، به جای آبلیمو از آب پیاز استفاده کنید. اگرچه بسیار بد مزه و تند است اما در عرض ۱۵ دقیقه شاهد تاثیر آن خواهید بود!

۲-معجون دم کرده چای کوهی و عسل

چای کوهی گیاهی بومی و خود رو در مناطق کوهستانی است. این گیاه کوتاه قد مانند گلوله پشمی و با رنگ بنفش است که به آن {گل گربه} نیز می‌گویند.

 مهمترین خاصیت این گیاه شگفت انگیز تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد. هوشیار کردن و فعال کردن سیستم دفاعی بدن از اصلی‌ترین خواص چای کوهی به شمار می‌آید. این گیاه برای جلوگیری و درمان سرماخوردگی، هپاتیت و حتی HIV هم موثر است و مصرف مداوم و دراز مدت آن برای جلوگیری از بیماری های فصلیT دیابت و سرطان موثر است.

ترکیب این گیاه با عسل خاصیت آن را دو چندان کرده و دمنوش طعم دلپذیری به خود میگیرد.

به این صورت که دو قاشق غذا خوری چای کوهی را در قوری ریخته و منتظر بمانید تا دم بکشد. سپس محتویات قوری را صاف کرده و با مقداری عسل مخلوط نمایید و میل کنید.

۳-معجون شیر، خرما ، پسته ، بادام و عسل

این معجون طرفدار بسیار دارد و در بعضی کافی شاپ ها هم سرو می‌شود. اما مهمترین تفاوتی این معجون در ترکیب شدن شیر با خرما و عسل است، که در کمتر جایی به این صورت ارائه می شود. این معجون فوق العاده از ۳ جهت سیستم ایمنی را تقویت میکند.

  • رفع کمبود آهن و ویتامین B6

شیره خرما در این معجون سرشار از آهن است و با پسته می‌تواند نیاز روزانه شما به آهن را تامین نماید. همانطور که میدانید آهن و ویتامین B6 سبب تقویت سیستم ایمنی از لحاظ تقویت سلول و انرژی رسانی بهتر به آن میباشد.

فوائد ویتامین های گروه B

  • گرما و انرژی رسانی بالا

طبع معجون بسیار گرم است و به دلیل وجود عسل ، خرما ، بادام و پسه بدن هم انرژی لازم برای سوخت و ساز و فعالیت های دفاعی را می گیرد و هم مصرف خوراکی های گرم سبب بالا رفتن دما و جنب‌ و جوش بیشتر سلولهای دفاعی و بالا رفتن حرارت بدن و دفع عفونت می گردد.

خوراکی هایی با طبع گرم سبب سوخت و ساز بیشتر در بدن شده و خود نیز دارای انرژی بالایی هستند.

  • هوشیار کردن سیستم دفاعی

شیر و عسل علاوه بر انرژی رسانی و خواص بسیار ،سیستم دفاعی را هوشیار کرده و واکنش آن به عوامل خارجی را سریع تر می کند، در نتیجه ویروس یا میکروب قبل از تکثیر شدن از بین میرود.

تذکر:

در هنگام بیماری از مصرف گرمیجات خودداری کنید زیرا اکثر سرماخوردگی ها طبع صفرایی دارند.

دوم اینکه در حالت عادی هم از مصرف بیش از اندازه گرمیجات خودداری کنید زیرا ممکن است منجر به اضطراب ناشی از صفرای بالا شود.

فراموش نکنید سلامتی در تعادل مزاج است نه در زیاده روی!!!

مطالب مرتبط با این نوشته را بخوانید:

صفر تا صد درمان سرماخوردگی براساس علائم { تب سرفه آبریزش اسهال و…}

تقویت سیستم ایمنی با این 100 ماده غذایی

هر آنچه که درباره کم خونی باید بدانیم!!

پروبیوتیک چیست ؟ چه خواصی دارد ؟ در چه خوراکیهایی یافت میشود؟

برچسب ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل منتشر نمیشود