عجله بزرگترین دشمن رسیدن به هدف

به کجا چنین شتابان؟! عجله بزرگ ترین دشمن رسیدن به هدف !

دقت کردین هر دفعه یک هدف می گذاریم؛ مدتی بدون وقفه روش کار می کنیم؛ و خیلی زود اون رو کنار می گذاریم. می رویم سراغ هدف بعدی! می دونید دلیلش چیه؟ دلیلش عجله هست. عجله بزرگ ترین دشمن رسیدن به هدف!

می دونی چیه ما آدم ها معمولا اهدافمون برای این هستن که به آرامش برسیم! مثلا می خواهیم ازدواج کنیم به آرامش برسیم! در فلان شغل موفق بشیم تا به آرامش برسیم! خونه بخریم… ماشین بخریم… ولی یک چیز رو فراموش کردیم. اینکه لذت رسیدن به هدف موقتی هست. اگر بلد نباشیم از زندگی لذت ببریم، اون لذت زیاد باقی نمی مونه!

عجله در مقابل لذت

عجله نمی گذارد از زندگی لذت ببریم. کاری می کند نتوانیم آرام بگیریم. چنین زندگی (زندگی با عجله) دو حالت دارد: یا اینکه مدام هدف می گذاری رنج می کشی تا به آن هدف برسی و بعد می روی سراغ هدف بعدی( رنج بعدی!) . یا اینکه هدفی که گذاشتی آنقدر عجله می کنی که فرصت نمی دهی به ثمر برسد! و بعد در رنج غم شکست می مانی!

در هر دو صورت تو رنج خواهی کشید. انسان بدون هدف نمی تواند به زندگی ادامه دهد. و اگر مسیر رسیدن به هدف با رنج همراه باشد، تمام زندگی تبدیل به رنج می شود. عجله بزرگ ترین دشمن رسیدن به هدف

تنها راه رهایی از این رنج اینست که یاد بگیری از مسیر رسیدن به هدف لذت ببری. آرام بگیری و آرام ولی متداوم به مسیر ادامه بدهی.

موفقیت واقعی با تداوم بدست می آید. موفقیت های واقعی با کار های بزرگ یک شبه یا یک هفته بدست نمی آید با تداوم های چند ساله بدست می آیند.

برای اینکه بتوانی بدون عجله و با آرامش به مسیرت برای رسیدن به هدف ادامه دهی؛ باید هدفی انتخاب کنی که ارزش نرسیدن داشته باشد! یعنی هدفت طوری باشد که اگر شکست خوردی، در مسیر رسیدن به هدف دوستان خوب علم خوب و … بدست آورده باشی.

اگر هدفت درست است پس با آرامش در مسیرش قدم بردار. هیچ عجله ای در کار نیست! از مسیر لذت ببر!

مطالب مرتبط با این نوشته را بخوانید:

حکایت زندگی شبیه کاهو است!

جعل کن تا زمانی که بسازیش! “fake it till you make it”

چرا خدا انسان ها را محتاج یکدیگر آفرید؟

تله ای به نام موفقیت | معنی واقعی پیشرفت و موفقیت چیست؟!

رنج تلخ رنج شیرین رنج مقدس! چگونه در مقابل رنج سرسخت شویم؟

عزت نفسم چقدره؟ می خوای بدونی عزت نفست در چه حدیه؟

انگیزه ندارم! چه کار انجام بدم تا انگیزه پیدا کنم؟

برچسب ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل منتشر نمیشود